Perusopetuksen kuuntelukasvatus osallisuuden ja osallistumisen mahdollisuuksien lisääjänä

Authors

  • Olli-Taavetti Kankkunen

Abstract

Väitöskirjatutkimuksessani vuonna 2018 olen rakentanut kokonaisjäsennyksen suomalaisen perusopetuksen kuuntelukasvatukselle. Tutkimukseni lähtökohdat ovat pääosin pragmatistisessa musiikkikasvatusfilosofiassa ja sen sosiokonstruktivistisissa lähtökohdissa. Rakentamalla kuuntelukasvatuksen pragmatistista teoriaa pyrin osoittamaan kuuntelun merkityksen koulun arjessa, kasvatuksessa ja oppimisessa.

 

Section
Katsaukset

Published

2020-07-24

How to Cite

Kankkunen, O.-T. (2020). Perusopetuksen kuuntelukasvatus osallisuuden ja osallistumisen mahdollisuuksien lisääjänä. Musiikki, 48(2), 55–59. Retrieved from https://musiikki.journal.fi/article/view/97110