Perusopetuksen kuuntelukasvatus osallisuuden ja osallistumisen mahdollisuuksien lisääjänä

Författare

  • Olli-Taavetti Kankkunen

Abstract

Väitöskirjatutkimuksessani vuonna 2018 olen rakentanut kokonaisjäsennyksen suomalaisen perusopetuksen kuuntelukasvatukselle. Tutkimukseni lähtökohdat ovat pääosin pragmatistisessa musiikkikasvatusfilosofiassa ja sen sosiokonstruktivistisissa lähtökohdissa. Rakentamalla kuuntelukasvatuksen pragmatistista teoriaa pyrin osoittamaan kuuntelun merkityksen koulun arjessa, kasvatuksessa ja oppimisessa.

 

Sektion
Katsaukset

Publicerad

2020-07-24

Referera så här

Kankkunen, O.-T. (2020). Perusopetuksen kuuntelukasvatus osallisuuden ja osallistumisen mahdollisuuksien lisääjänä. Musiikki, 48(2), 55–59. Hämtad från https://musiikki.journal.fi/article/view/97110